Hiervoor hebben BVG en VDL Bus & Coach een raamcontract afgesloten met de optie om twee jaar te verlengen. Dit is de grootste opdracht ooit voor VDL Bus & Coach Deutschland. Bij de VDL-bussen met een lichtgewichtconstructie ligt de focus op vermindering van het brandstofverbruik en de daaruit voortvloeiende emissiereductie. Daarbij voldoen de bussen uiteraard nog steeds aan de hoogste veiligheidsnormen. De Citea LLE heeft een eigengewicht van circa 9 ton en verbruikt volgens de eigen ervaringen van BVG tot 20 procent minder diesel dan vergelijkbare producten en stoot per jaar, per voertuig zo’n 18 ton minder schadelijke stoffen uit. De combinatie VDL Citea LLE Euro 6 en een verbruiksreductie van 20 procent zorgt er bovendien voor dat de emissie van stikstofoxiden met 95 procent vermindert. De Citea voldoet daarmee aan de verwachtingen die aan voertuigen met hybridetechniek gesteld worden, zonder dat hogere kosten voor deze techniek en bijvoorbeeld voor werkplaatsen en infrastructuur moeten worden gemaakt.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…