Brink ontwikkelt, fabriceert en verkoopt vaste, verwijderbare en inklapbare trekhaken op de belangrijke aftermarkets van West-Europa en wereldwijd aan alle grote autofabrikanten. Er werken zeshonderd mensen, in zeven landen met vijf productielocaties (Nederland, Frankrijk, VK en Zuid-Afrika). Ceo Gerrit de Graaf: “We zijn blij met deze stap in de geschiedenis van Brink. H2 is een leidende investeringsmaatschappij in Europa, met een hands-on-instelling die aansluit bij onze ambities. Het is de bedoeling dat we de lijn die we enige jaren geleden hebben ingezet uitbouwen. Dat houdt in dat we zowel de autofabrikanten als de aftermarket-klanten willen bedienen met een perfect passend aanbod.”
Brink concentreert zich op groei en versterking van zijn leidende positie door te focussen op innovatie, productontwikkeling en marketing. Het management van H2 ziet veel mogelijkheden in de verdere ontwikkeling van Brink Group in zijn kernactiviteit en in de aanpalende gebieden.
Brink (Staphorst / Hoogeveen) was een onderdeel van AAS voordat het in mei 2006 werd overgenomen door het Zweedse Thule (Nordic Capital). Destijds verdween de naam Brink en sprak men voortaan van Thule Towing Systems. In september 2014 werd echter het voormalige Brink in operationele zin weer losgeweekt van Thule en werd de naam voor de trekhaakactiviteiten weer Brink. Nordic Capital bleef wel eigenaar maar heeft sindsdien uitgezien naar een koper.
H2 Equity Partners is een onafhankelijke private investeringsmaatschappij (anno 1991) en actief in de Benelux, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. H2 beheert momenteel een portfolio van veertien bedrijven, die samen tweeënhalf miljard euro omzetten. In 2009 bijvoorbeeld was H2 investeerder in onderdelenreus Sator (met onder meer Van Heck). Het bedrijf werd destijds weggemanoeuvreerd van de slechte financiële situatie bij toenmalig eigenaar Kroymans Corporation.
Sator stapte in april 2009 definitief uit de Kroymans-familie. H2 Equity Partners bereikte toen overeenstemming met Citadel Enterprises (ofwel Kroymans Holding) over de overname van het belang van tachtig procent dat Citadel had in Sator Holding. De resterende twintig procent bleef in handen van Van Heck Investments. Adriaan Roggeveen was toen de directievoorzitter van Sator Holding en aandeelhouder van Van Heck Investments. Roggeveen zei toen blij te zijn met de ontwikkeling die hij zelf had geïnitieerd. In april 2013 heeft H2 Equity Sator weer verkocht aan het Amerikaanse LKQ, dat vervolgens een enorme overnamegolf van onderdelengrossiers heeft geïnitieerd.
Digitalisering is de drijvende kracht achter de toekomst van de maakindustrie. Terwijl termen als Smart Industry…
Machinefabrikant Style uit Bunschoten-Spakenburg heeft acht freesmachines geleverd aan de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding…
Denk je dat het voor jou als OEM of machinebouwer zo’n vaart niet zal lopen?…
Het consortium PIXEurope, dat bestaat uit partijen uit elf landen waaronder Nederland, is geselecteerd voor…
In mijn vrije tijd ben ik een fervent toerskiër. Er is niets mooier dan op…
Metaalbewerkingsbedrijf GP Stainless heeft eerder dit jaar een Durmazlar vlakbedlaser en kantbank, eveneens van Durmazlar,…