Medio 2014 moet de 350 meter lange zeesteiger gereed zijn. De zeesteiger, waaraan tankers zullen aanmeren, wordt onderdeel van de LNG-terminal die in het Noord-Franse Duinkerken in aanbouw is. GEKA Bouw realiseert de bouw in combinatie met het Franse EMCC in opdracht van TS LNG.
De combinatie heeft Haitsma Beton opdracht gegeven voor het leveren van de prefab balken, U-bakken en put. De balken vormen de onderbouwconstructie voor het pipe rack van de zeesteiger. Daarnaast komen de U-bakken voor het opvangen en afvoeren van eventuele vloeistoffen.
Industriële bouwprojecten zijn risicovol door de extra hoge tijdsdruk en kwaliteitseisen. Aannemers willen garanties dat de planning en kwaliteit worden behaald, zo ook in Duinkerken. ‘Aan het betonmengsel worden zeer hoge kwaliteitseisen gesteld waar weinig betonfabrikanten aan kunnen voldoen’, zegt accountmanager Karel Bus van Haitsma Beton. ‘Voor ons was het echter geen enkel probleem om aan de gestelde eisen te voldoen.’
Haitsma Beton zal de 26 meter lange balken versterken met thermisch verzinkte wapening van dezelfde lengte. Ook die complexiteit is voor de Friese fabrikant met haar moderne, grote productiehal geen probleem. ‘Wij hebben de engineering versneld en momenteel worden de eerste elementen vanuit onze eigen insteekhaven over water naar Duinkerken getransporteerd.’
Eind 2015 moet de terminal in het Noord-Franse Duinkerken gereed zijn.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…