De prefab elementen zijn door de fabrikant voorzien van ingestorte spoorgoten, die aan minimale toleranties moeten voldoen. Na het speciaal transport worden de zware platen (variërend van 37 tot 120 ton gewicht) met behulp van een 200 tons hydraulisch hefsysteem door MNO Vervat gemonteerd.
Om het treinverkeer niet te hinderen, vinden het railtransport en de montage in de weekeinden plaats. De buitendienststellingen zorgen voor extra planningsdruk.
De nieuwe tunnel zal Amsterdam Noord met de binnenstad verbinden en tegelijk de verkeersveiligheid voor voetgangers en fietsers verbeteren. Dagelijks zullen naar verwachting vijftienduizend fietsers de 110 meter lange tunnel (b x h = 10 x 3 meter) gebruiken. Najaar 2012 moet de passage gereed zijn
Haitsma Beton produceert de platen in opdracht van MNO Vervat, dat de ruw-, spoor- en afbouw verzorgt. Het gaat om negen perronplaten (gemiddeld 11,6 meter lang en variërend in breedte van 2,85 tot 4 meter en in gewicht van 37 tot 50 ton) en acht spoorplaten van 11,6 meter lengte, die verschillen in breedte (3,7 tot 5,21 meter) en gewicht (92 tot 120 ton).
Volgens planning worden de laatste twee platen in week 35 geleverd en gemonteerd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…