De Nederlandse standhouders, die hebben deelgenomen aan de Hannover Messe 2010, zijn vrijwel allemaal positief gestemd. Dit ondanks het feit dat de immens grote beurs 20 procent minder bezoekers trok (rond de 150.000) dan in 2008.
Het bezoekersaantal had vooral last van het dichtzittende vliegruim door de aswolk. ‘De laatste twee beursdagen is er nog wel een inhaalslag gemaakt, maar dit heeft de daling niet goed kunnen maken’, zo stelde Wolfram von Fritsch, chef van de Hannover Messe in de slotpersconferentie van de Hannover Messe op vrijdag.
Fritsch concludeerde ook dat de industrie bergopwaarts gaat. ‘Vele bedrijven merken dit aan een aantrekkende vraag, de vele contacten die zijn gelegd en stellen dan ook vast dat de opwaartse conjunctuur concreet is geworden.’
Herikon
Mooie berichten dus. De Nederlandse bedrijven die we hebben gesproken, zijn ook enthousiast. Bert Hurink van Herikon heeft bijvoorbeeld op donderdag ruim tachtig leads binnengehaald.
Een uitgebreid verslag van de Hannover Messe deze week in Vraag en Aanbod.