Het terrein is 108 hectare groot. Heras realiseert er onder meer 17 kilometer hekwerk (staalmat en gaas). Hiervan wordt 4,5 kilometer uitgevoerd met Combi Fence, een hekwerktype dat zowel detecteert (via sensorkabels) als afschrikt (stroomdraden). Heras levert daarnaast 120 draaipoorten, 21 slagbomen en dertien schuifpoorten.
De werkzaamheden van de specialist in buitenbeveiliging starten april 2013. Najaar 2014 wordt de containerterminal geopend, één van de modernste en meest milieuvriendelijke overslaglocaties ter wereld. De locatie is dan ‘uiteraard’ geschikt voor de afhandeling van de nieuwe generatie ultragrote containerschepen.
Opdrachtgever Rotterdam World Gateway (RWG) is een samenwerkingsverband van vier wereldwijd opererende containerrederijen (APL, MOL, HMM en CMA-CGM) en één van de grootste containerterminaloperators ter wereld. Maasvlakte 2 wordt ingericht voor intermodale overslag: zoveel mogelijk containers vervolgen via de binnenvaart en het spoor hun weg naar het achterland. Hiermee wordt invulling gegeven aan de afspraken met de overheid over duurzame distributie van goederen.
Het terrein heeft een diepzeekade van 1.150 meter, een kadediepte van 20 meter en een binnenvaartkade van 550 meter. De totale investering voor de terminal bedraagt circa 700 miljoen euro. Na oplevering bedraagt de overslagcapaciteit van de eerste fase 2,35 miljoen TEU (één TEU is een container van 20 voet lang, 8 voet breed en 8 voet hoog).
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…