Op een met stip staat ‘Delen is het nieuwe hebben’. Ondernemers doen het niet (meer) alleen, er wordt niet alleen samengewerkt met collega’s, met ook met concurrenten en klanten. Een andere trend voor 2014 is dat bedrijven zich moeten en gaan focussen op de plaatsen waar de doelgroepen zich begeven. Een van de tien trends is ook dat ‘Klein het nieuwe groot is’. Groei is meer dan omzet en rendement alleen. Kijk, als ondernemer, naar nieuwe kansen en beoordeel deze niet op de hoeveelheid maar op kwaliteit. De marges zullen in veel gevallen hoger liggen dan massale producties. Ondernemers moeten waakzaam zijn op het aanwezige personeel. Organisaties zijn vluchtig, stellen de deskundigen vast, hierbij doelend op het feit dat mensen en dus ook ondernemers zich niet langer organiseren om een ideaal, maar vanwege tijdelijke gezamenlijke doelen.
Werkgevers- en werknemersorganisaties, brancheorganisaties en O&O-fondsen kunnen van 13 januari 2025 tot en met 14…
De Belastingdienst gaat de kleineondernemersregeling (KOR) versoepelen per 1 januari 2025. Voor wie wil weten…
Het kabinet denkt dat onze veiligheidssituatie verslechtert en gaat daarom 716 miljoen euro extra investeren…
Op de campus van de Universiteit Twente (UT) komen drie Joint Innovation Centers (JIC’s) van…
Met een nieuwe samenwerking willen het TBI Praktijkfonds en Stichting ZWBT (Zorg, Welzijn, Bouw en…
De staalmarkt wordt geconfronteerd met een groeiend aantal onzekerheden, die verstrekkende gevolgen kunnen hebben, zowel…