Koninklijke Hibin heeft een bestrijdingsplan tegen de recessie ontwikkeld; Hercules Taskforce. Dit is een anticyclisch programma dat is gericht op het weerbaarder maken van bouwmaterialenhandelaren en het gebruiken van de recessieperiode om er sterker uit naar voren te komen.
‘De totstandkoming van dit plan is natuurlijk ingegeven door de economische crisis’, legde Hibin-directeur Peter van Heijgen tijdens de branchedag van de bouwmaterialenhandel uit. ‘Het is een pakket maatregelen tegen de gevolgen van de crisis. Preventief bedoeld, om je er tegen te wapenen. Vooral om het gebied van HR-management willen we ondernemers steunen. We hebben Hibin-Opleidingen en Hibin Personeel en Zorg gebundeld om zo éen-op-één te helpen met het oplossen van vraagstukken’, aldus Van Heijgen.
Zo wordt een op jongeren gerichte wervingscampagne voorbereid die ingezet kan worden zodra de economie aantrekt en de structurele strijd om de gekwalificeerde medewerker weer losbarst. Onder leden wordt een taskforce ingezet van deskundigen op het gebied van sociale aangelegenheden, hrm en scholing, die leden gaan helpen hun organisatie kwalitatief en kwantitatief zo goed mogelijk af te stemmen op de recessie. Met aanvullende ondernemers updates en workshops over actuele onderwerpen krijgt dit programma de komende periode verder vorm.