‘Ons voornaamste doel was het netwerk uitbreiden. Op zo’n congres spreek je mensen die je anders niet zo snel ontmoet’, blikt Leendert Remmelink, branchemanager van Federatie Holland Automotive, terug op het CAR-symposium. Hij denkt dat het goed is geweest dat de Nederlandse federatie zich in het autoland bij uitstek gepresenteerd heeft.
De Hightech Automotive Campus uit Helmond was ook van de partij. Deze campus biedt onderdak aan een aantal bedrijven dat voorop loopt in nieuwe ontwikkeling in de automotive. Han van den Bremer, directeur van de Helmondse campus, wist Hubertus Benteler, bestuursvoorzitter van Benteler AG, naar de federatiestand te krijgen. Benteler AG is één van de grote Duitse familiebedrijven, met een jaaromzet van 6,4 miljard euro en vooral actief als toeleverancier aan de automotive.
Benteler was een van de sprekers op het symposium. In zijn verhaal ging hij onder meer in op de platte structuur van het familiebedrijf (‘leg verantwoordelijkheden neer bij de leiding van de bedrijven’), welke kant het opgaat met lichter ontwerpen en bouwen (‘één van de groeikansen’) en de kansen die hij ondanks de huidige crisis ziet om de groeien.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…