De Nederlandse maakindustrie stelt zich voor aan Duitse industriële ondernemers in Noordrijn-Westfalen. Holland Zulieferland is de titel van de eerste Duitstalige uitgave die uitgever MYbusinessmedia B.V. deze week op de Duitse markt uitbrengt.
Holland Zulieferland verschijnt vooralsnog 2 tot 3 keer per jaar in een oplage van 10.000 exemplaren. De uitgave valt onder de redactie van Vraag en Aanbod, de wekelijkse uitgave voor het industriële mkb in Nederland.
Inhoudelijk gaat de uitgave in op waar Nederlandse maakbedrijven sterk in zijn, welke knowhow ze in huis hebben en wat ze voor Duitse opdrachtgevers, OEM’ers, kunnen betekenen. Onderbouwd met feiten en cijfers.
Volop kansen
Er liggen volop kansen voor succesvolle grensoverschrijdende samenwerking. Voorbeelden hiervan zijn te vinden bij veel machinebouwers die door de flexibiliteit en oplossingsgerichtheid delen van de productie uitbesteden aan Nederlandse bedrijven. En dankzij de nabije ligging, is direct contact snel gelegd. De marktvraag is aanwezig en de bedrijven in beide landen versterken elkaar. Met een potentieel van vele miljarden aan omzet lijkt Duitsland voor de Nederlandse maakindustrie in elk geval ‘the place to be’.
Fors groeien
Zoals de Nederlands ambassadeur in Duitsland Monique van Daalen enige tijd geleden liet weten, kan de Nederlandse export fors groeien. De huidige 60 miljard aan export van Nederlandse bedrijven naar Duitsland kan zeker doorgroeien tot meer dan 100 miljard euro per jaar. Nederlandse bedrijven willen zich graag laten zien en positioneren op de Duitse markt. Ze hebben dit recent in april getoond tijdens de Hannover Messe waar Nederland zich als partnerland mocht presenteren. Ook het recente bezoek van Zijne Majesteit Koning Willem Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima aan diverse bedrijven en instituten gelegen in de deelstaten Nedersaksen en Noordrijn-Westfalen geeft de impact van de Nederlandse maakindustrie aan.
Holland Zulieferland.voorpagina.pdf |