De holle heipaal wordt voor het eerst toegepast bij de aanleg van de nieuwe N210. De provinciale weg tussen Krimpen aan den IJssel en Bergambacht wordt momenteel door Ballast Nedam Infra nieuw aangelegd en daarbij fungeert de bestaande N210 als transportroute. Door het zware bouwverkeer zou de oude weg echter kunnen verzakken. Daarom besloot Zuid-Holland materieel boven 50 ton gewicht te weren. Zodoende kon de beoogde 80 tons heistelling niet worden ingezet en moest het bouwbedrijf een alternatief zoeken. De holle heipalen in het N210-project worden met een 50 tons heistelling geplaatst op deeltrajecten waar zware heipalen nodig zijn, maar geen zwaardere heistelling mag komen.
Meer over dit onderwerp in het volgende nummer (week 14) van Vraag en Aanbod.
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…
Tijdens Prinsjesdag werden de nodige plannen van het nieuwe kabinet bekend, waaronder verschillende wetswijzigingen. Een…
Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…
MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…
'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…