Holle heipaal spaart kosten en milieu

De holle heipaal wordt voor het eerst toegepast bij de aanleg van de nieuwe N210. De provinciale weg tussen Krimpen aan den IJssel en Bergambacht wordt momenteel door Ballast Nedam Infra nieuw aangelegd en daarbij fungeert de bestaande N210 als transportroute. Door het zware bouwverkeer zou de oude weg echter kunnen verzakken. Daarom besloot Zuid-Holland materieel boven 50 ton gewicht te weren. Zodoende kon de beoogde 80 tons heistelling niet worden ingezet en moest het bouwbedrijf een alternatief zoeken. De holle heipalen in het N210-project worden met een 50 tons heistelling geplaatst op deeltrajecten waar zware heipalen nodig zijn, maar geen zwaardere heistelling mag komen.

Meer over dit onderwerp in het volgende nummer (week 14) van Vraag en Aanbod.

De redactie

Recent Posts

FME: ‘Kabinet heeft oog voor uitdagingen ondernemers’

Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…

10 uur ago

AWVN: ‘Arbeidsmarktkrapte krijgt terecht prioriteit’

Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…

10 uur ago

Online spreekuur over cyberveiligheid

Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…

11 uur ago

Gratis digitale pocketguide voor de WoTS

MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…

12 uur ago

Metaalunie: ‘Toekomst van mkb-maakindustrie vraagt om daadkracht’

'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…

14 uur ago