De holle heipaal wordt voor het eerst toegepast bij de aanleg van de nieuwe N210. De provinciale weg tussen Krimpen aan den IJssel en Bergambacht wordt momenteel door Ballast Nedam Infra nieuw aangelegd en daarbij fungeert de bestaande N210 als transportroute. Door het zware bouwverkeer zou de oude weg echter kunnen verzakken. Daarom besloot Zuid-Holland materieel boven 50 ton gewicht te weren. Zodoende kon de beoogde 80 tons heistelling niet worden ingezet en moest het bouwbedrijf een alternatief zoeken. De holle heipalen in het N210-project worden met een 50 tons heistelling geplaatst op deeltrajecten waar zware heipalen nodig zijn, maar geen zwaardere heistelling mag komen.
Meer over dit onderwerp in het volgende nummer (week 14) van Vraag en Aanbod.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…