Aan de ontwikkeling is niet alleen bijgedragen door Duitse en Franse specialisten van de pompproducent maar ook door wetenschappers van het Karlsruher Institut für Technologie (KIT). De ontwikkeling van deze prototype-aandrijving is ingezet om aan te tonen wat de mogelijkheden van moderne siliciumcarbide onderdelen zijn voor grotere motorvermogens.Tegenwoordig draait circa 70 procent van alle standaardpompen met een constant toerental. Voor optimale efficiëntie wordt de pomp aangepast aan het gewenste bedrijfspunt door het afdraaien van de waaier. In de toekomst zullen Industrie 4.0-motoren gebruik maken van zogenaamde ‘virtuele aanpassing van de waaier’. Dit kan ook nadat het aggregaat in bedrijf is genomen. Met de presentatie van het prototype zet KSB dan ook een belangrijke volgende stap richting industrie 4.0.
www.ksb.nl
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…