Directeur/eigenaar Gerard ter Brugge van HST heeft ervoor gekozen de chauffeurs intern op te leiden, omdat hij twintig chauffeurs nodig heeft die hij op de reguliere arbeidsmarkt maar moeilijk kan vinden. Bovendien vindt Ter Brugge dat de bestaande opleidingen te weinig gekwalificeerde chauffeurs afleveren. ‘Wij willen ons onderscheiden met kwaliteit van de dienstverlening en daarvoor heb ik goede en gemotiveerde vakmensen nodig’, zegt hij. ‘De leeftijd doet daarbij minder ter zake. Jonge chauffeurs zijn het goedkoopst, maar onze opleiding staat ook open voor veertig-plussers. De maximum leeftijd is 45 jaar.’
Gerben Kuitert
Meer over dit onderwerp in het volgende nummer (week 35) van Vraag en Aanbod.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…