Inbound Marketing voor de industrie: informeren, inspireren en/of amuseren

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Steeds meer technische bedrijven komen tot het besef dat ze ‘iets met marketing’ moeten gaan doen. Een nieuw fenomeen daarin is Inbound Marketing. Edwin Vlems, deels werkzaam bij MCB, organiseert samen met Inbound Industry vijf bijeenkomsten over inbound marketing in industrie en bouw. Vraag en Aanbod-lezers krijgen 35 procent korting op deze serie bijeenkomsten.

Dankzij internet en Google wordt marketing anders: omdat de meeste koopprocessen bij Google beginnen, wordt het steeds belangrijker om daar goed vindbaar te zijn. Het grootste deel van het koopproces voltrekt zich zelf al online tegenwoordig. Zorgen voor een goede vindbaarheid op internet heet ‘Inbound Marketing’, dat is marketing vanuit een nieuwe visie, namelijk dat je mensen aantrekt omdat je ze informeert, inspireert en/of amuseert.

NIMA  

Op maandag 6 oktober begint om die reden in een serie van vijf bijeenkomsten de Opleiding Inbound Marketing voor bouw en industrie, geaccrediteerd door het NIMA. Je doorloopt daarbij de volgende stappen:

  • Inspireren: gevonden worden – online en fysiek o.a. via blogs, social media, SEO en events
  • Activeren: expertimago ontwikkelen – online community opbouwen, interactie genereren
  • Converteren: klanten maken – contacten analyseren, op maat opvolgen en bedienen

De opleiding bestaat uit vijf masterclasses (6, 13 oktober en 3, 10 en 17 november) van ieder drie uur met de volgende thema’s: introductie inbound marketing, thought leadership, content marketing, bloggen en social media marketing. Elke les start met een theoretische inleiding door Edwin Vlems, een van de meest gelezen bloggers van Marketingfacts . Edwin is marketingmanager van de metaalgroothandel MCB, register marketeer en één van de meest actieve uitdragers van de inbound marketing gedachte: zowel nationaal als internationaal is hij een veelgevraagd spreker. Daarna volgt een case van een B2B bedrijf die de theorie al succesvol toepast in de praktijk: hoe hebben zij dit aangepakt, wat was het effect en wat zijn hun lessons learned? Hierna gaat iedere deelnemer met zijn eigen praktijk aan de slag onder leiding van de sprekers.

Lezers van Vraag en Aanbod krijgen 35 procent korting, bij het aanmelden dienen ze daarvoor de code mcb2b14bladen in te vullen.

Meldt je aan via de website van www.inboundindustry.nl en met de code mcb2b14bladen