Inbound Marketing voor de industrie: informeren, inspireren en/of amuseren

Dankzij internet en Google wordt marketing anders: omdat de meeste koopprocessen bij Google beginnen, wordt het steeds belangrijker om daar goed vindbaar te zijn. Het grootste deel van het koopproces voltrekt zich zelf al online tegenwoordig. Zorgen voor een goede vindbaarheid op internet heet ‘Inbound Marketing’, dat is marketing vanuit een nieuwe visie, namelijk dat je mensen aantrekt omdat je ze informeert, inspireert en/of amuseert.

NIMA  

Op maandag 6 oktober begint om die reden in een serie van vijf bijeenkomsten de Opleiding Inbound Marketing voor bouw en industrie, geaccrediteerd door het NIMA. Je doorloopt daarbij de volgende stappen:

  • Inspireren: gevonden worden – online en fysiek o.a. via blogs, social media, SEO en events
  • Activeren: expertimago ontwikkelen – online community opbouwen, interactie genereren
  • Converteren: klanten maken – contacten analyseren, op maat opvolgen en bedienen

De opleiding bestaat uit vijf masterclasses (6, 13 oktober en 3, 10 en 17 november) van ieder drie uur met de volgende thema’s: introductie inbound marketing, thought leadership, content marketing, bloggen en social media marketing. Elke les start met een theoretische inleiding door Edwin Vlems, een van de meest gelezen bloggers van Marketingfacts . Edwin is marketingmanager van de metaalgroothandel MCB, register marketeer en één van de meest actieve uitdragers van de inbound marketing gedachte: zowel nationaal als internationaal is hij een veelgevraagd spreker. Daarna volgt een case van een B2B bedrijf die de theorie al succesvol toepast in de praktijk: hoe hebben zij dit aangepakt, wat was het effect en wat zijn hun lessons learned? Hierna gaat iedere deelnemer met zijn eigen praktijk aan de slag onder leiding van de sprekers.

Lezers van Vraag en Aanbod krijgen 35 procent korting, bij het aanmelden dienen ze daarvoor de code mcb2b14bladen in te vullen.

Meldt je aan via de website van www.inboundindustry.nl en met de code mcb2b14bladen

De redactie

Recent Posts

Ommekeer voor Nederlandse industrie op handen

Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…

10 uur ago

Welke gevolgen heeft de Miljoenennota voor de industrie?

Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…

12 uur ago

Aantal faillissementen valt hoger uit dan verwacht

Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…

12 uur ago

ERP-systeem voor kleine bedrijven in de maakindustrie

ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…

1 dag ago

FME: ‘Kabinet heeft oog voor uitdagingen ondernemers’

Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…

1 dag ago

AWVN: ‘Arbeidsmarktkrapte krijgt terecht prioriteit’

Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…

1 dag ago