Bij business-to-business-modebedrijven en in de sector containers en verpakkingen is een webshop meer gemeengoed. Van de industriële bedrijven die geen webshop hebben, geeft 40 procent wel aan in een nieuwe e-commerce-oplossing te willen investeren.
“In de industriesector hebben bedrijven vaak een verkeerd beeld van e-commerce”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana. “Ondernemingen zeggen bijvoorbeeld dat klanten niet online willen kopen, maar persoonlijk advies willen. Maar als je het de klanten zelf vraagt, geven ze aan dat ze zo efficiënt mogelijk willen bestellen en dat graag online willen doen.”
Industriële bedrijven die wél voor een webshop kiezen, willen in de eerste plaats dat deze gebruiksvriendelijk is. In de tweede plaats moet een webshop het salesproces versnellen en de omzet vergroten. “Bedrijven zien in dat een webshop er in de eerste plaats is voor hun klanten,” zegt Schipperus, “maar natuurlijk moet de investering wel worden terugverdiend.”
Sectoren met de meeste webshops:
1. Huishoudelijke artikelen & meubelen (86%)
2. Mode & kleding (75%)
3. Containers & verpakkingen / Levensmiddelen (67%)
4. Gezondheidszorg / Vrijetijdssector (63%)
5. Automotive & onderdelen (60%)
12. Bouwmaterialen & Industrials (36%)
Na twee moeizame jaren keert de Nederlandse industrie in 2025 weer terug naar groei. De…
Met Prinsjesdag achter de rug ligt er weer een stapel aan nieuwe plannen klaar voor…
Halverwege 2024 versnelt de opwaartse trend van faillissementen in Europa. Wereldwijd komt eind dit jaar…
ECI Software Solutions, een wereldwijde aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten, introduceert Ridder iQ Essentials,…
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…