Bij business-to-business-modebedrijven en in de sector containers en verpakkingen is een webshop meer gemeengoed. Van de industriële bedrijven die geen webshop hebben, geeft 40 procent wel aan in een nieuwe e-commerce-oplossing te willen investeren.
“In de industriesector hebben bedrijven vaak een verkeerd beeld van e-commerce”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana. “Ondernemingen zeggen bijvoorbeeld dat klanten niet online willen kopen, maar persoonlijk advies willen. Maar als je het de klanten zelf vraagt, geven ze aan dat ze zo efficiënt mogelijk willen bestellen en dat graag online willen doen.”
Industriële bedrijven die wél voor een webshop kiezen, willen in de eerste plaats dat deze gebruiksvriendelijk is. In de tweede plaats moet een webshop het salesproces versnellen en de omzet vergroten. “Bedrijven zien in dat een webshop er in de eerste plaats is voor hun klanten,” zegt Schipperus, “maar natuurlijk moet de investering wel worden terugverdiend.”
Sectoren met de meeste webshops:
1. Huishoudelijke artikelen & meubelen (86%)
2. Mode & kleding (75%)
3. Containers & verpakkingen / Levensmiddelen (67%)
4. Gezondheidszorg / Vrijetijdssector (63%)
5. Automotive & onderdelen (60%)
12. Bouwmaterialen & Industrials (36%)
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…