Dinsdag 9 maart is tijdens het Managementboekengala in De Rode Hoed in Amsterdam tijdens de verkiezing van het Managementboek van het Jaar, ‘Inkoop, een nieuw paradigma’ van Gerco Rietveld het winnende boek geworden.
De jury heeft driehonderd boeken gelezen, herlezen, van commentaar voorzien en beoordeeld. Na een longlist van vijftig boeken en een shortlist van zes boeken is de jury tot de volgende conclusie gekomen: ‘De keuze voor het winnende boek is ingegeven door de relatieve nieuwheid van het thema, de originaliteit en gedegenheid waarmee de auteur zijn onderwerp heeft uitgewerkt en de duurzaamheid en praktische waarde van de oplossingen die hij propageert.’
Praktisch toepasbare aanbevelingen
De auteur kan bogen op een jarenlange ervaring in het veld en heeft dit naar oordeel van de jury weten te vertalen in een aantal even vernieuwende als praktisch toepasbare aanbevelingen. De jury is zich bewust van het specialistische karakter van de thematiek, maar heeft uiteindelijk besloten dat dit de nominatie van managementboek van het jaar niet in de weg mag staan. ‘Integendeel, juist vanwege het pleidooi om het specialisme een meer bedrijfsgenerieke invulling te geven, kondigt de jury met gepaste trots als managementboek van het jaar 2010 aan: het boek ‘Inkoop, een nieuw paradigma‘ van Gerco Rietveld.’