Dit innoveren houdt in dat er wordt gekeken naar de toepasbaarheid, veiligheid en duurzaamheid van de gewenste producten. ‘Het betekent ook dat we met de klant meedenken over een doelgerichte oplossing, zoals bijvoorbeeld een kraanarm die speciaal is ontwikkeld om een 16 tons last te kunnen hijsen.’ Ansink gaat hierbij als volgt te werk.
‘Eerst wordt er een bezoek gebracht aan de opdrachtgever om de probleemstelling te bespreken. Hierna gaan we samen met onze afdeling engineering en de klant op zoek naar een passende oplossing. Onze sterke kracht binnen ons bedrijf is dat de afdeling engineering bij ons intern aanwezig is, dus kunnen we tijdens het ontwerpen nog de nodige details toepassen of verfijnen. Als het product uiteindelijk ook tekening- technisch zijn goedkeuring heeft starten we met de productie. Ook tijdens deze fase kunnen we in overleg met de klant nog eventuele wijzigingen doorvoeren, welke we direct verwerken op onze afdeling engineering. Na de fabricage wordt het product geconserveerd en afgeleverd op de gewenste locatie. Kiepbakken kunnen standaard geleverd worden maar ook eventueel extra verzwaard.
Binnen ons eigen assortiment hebben we ook enkele nieuwe innovaties verricht met het doel op veiligheid en het reduceren van risico’s. Zo hebben we een verrijdbare Ansink trap-bordes combinatie ontwikkeld.’ Kijk voor meer informatie op de website van Ansink Intern Transport.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…