Met de producten HiCAD, HELiOS en HELiCON levert ISD Benelux innovatieve en geïntegreerde software-oplossingen op het gebied van CAD, PDM-PLM en productconfiguratie. Maar meer dan ooit verwachten klanten service rondom die producten, vertellen managing director Christian Everhardus en sales director Ronald van Oostenbrugge. ‘Je komt als leverancier niet alleen maar je software brengen, maar je wilt vooral met service de klant helpen om zijn technische bedrijfsprocessen te optimaliseren en te automatiseren. Daar is momenteel en ook in 2016 onze visie en strategie sterk op gericht.’
Zo startte ISD Benelux dit jaar bijvoorbeeld met Tips & Tricks Webinars. ‘Hierin geven we praktische tips waarmee klanten sneller en efficiënter kunnen engineeren. In december stond het webinar bijvoorbeeld in het teken van het parametriseren van schetsen’, legt Van Oostenbrugge, die sinds twee maanden als sales director het team van ISD Benelux versterkt, uit. Daarnaast vergroot de specialist haar online zichtbaarheid met thema webinars, meer focus op social media en het delen van klantenverhalen via LinkedIn. ‘We willen op deze manier onze zichtbaarheid en klantcontact vergroten. Daar horen ook klantendagen, ronde tafelsessies en een magazine bij’, vertelt Everhardus.
Het klantcontact intensiveren en klanttevredenheid vergroten zijn enkele strategische prioriteiten voor 2016. Dat hoeft overigens geen solo-onderneming te zijn. Everhardus: ‘Als je kijkt naar onze business partners, dan heb je het natuurlijk niet alleen over software, maar vooral over kennis. Complementaire kennis, zoals ERP-software of aansturing van de productie.
We willen dus ook de kracht en kennis van onze partners gebruiken om klanten te ondersteunen met oplossingen. Eigenlijk willen we het ecosysteem rondom onze producten en services gebruiken om de klantvraag optimaal in te kunnen vullen. Onze klanten hebben meer en meer de behoefte om in een bredere context ondersteund te worden; langs alle afdelingen, van sales tot engineering, productie en service. De transitie van product seller naar solutions partner zien wij dan ook als een ‘must’. Deze ontwikkeling gaan we verder uitbouwen in 2016.’
De strategie van ISD Benelux leidt op verschillende vlakken tot positieve resultaten. Zo sluit het bedrijf dit jaar af met een omzetgroei van 15 procent en voor 2016 is de prognose om met 20 procent te groeien. De huidige productlijnen en geplande nieuwe ontwikkelingen van HiCAD, HELiOS en HELiCON biedt ISD Benelux voldoende basis voor verdere groei.
In maart pakt ISD Benelux vervolgens uit op de TechniShow. Van Oostenbrugge: ‘Daar gaan we inhoudelijk in op de marktrends, onze branche specifieke oplossingen en introduceren wij een nieuwe campagne: de ISD Design Award. Dit is een designprijs voor ontwerpen op basis van onze software waarbij wij later in het jaar de winnaars bekend maken.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…