Het bedrijf, ook eigenaar van de hoogovens en staalfabrieken in Velsen, heeft vooral last van de invoer van goedkoop staal uit China en daarnaast van de hoge energiekosten. Maar die problemen kunnen ook Jaguar Land Rover als belangrijke afnemer van Tata Steel in gevaar brengen. De vakbonden van JLR hebben daarom Cyrus Mistry, bestuursvoorzitter van Tata, gevraagd om op korte termijn duidelijkheid te scheppen en ook de garantie te geven dat Jaguar en Land Rover nog altijd Brits staal ‘uit eigen huis’ kunnen gebruiken. “Als autowerkers weten we dat onze industrie zwaar afhankelijk is van staal om onderdelen en auto’s in Groot-Brittannië te kunnen bouwen. De Britse fabrieken produceren met onze Tata collega’s het beste staal van de wereld en we zijn er trots op dat we dat in onze auto’s kunnen gebruiken,” staat in de brief aan Mistry.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…