Jonker & Schut kiest voor Toyota Material Handling

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Jonker & Schut, logistiek specialist in poedervormige zuivelproducten, heeft onlangs een deel van haar vloot vervangen door nieuwe trucks van Toyota Material Handling. In totaal zijn drie smallegangentrucks, drie elektrische vorkheftrucks en vijf elektrische pallettrucks aangeschaft voor gebruik in het voormalige Van Mannen opslagmagazijn in Barneveld.

De locatie waar de Toyota/BT trucks rijden is een bulkopslagmagazijn, waar smallegangentrucks de in- en uitslag van pallets in de stellingen verzorgen. Elektrische vorkheftrucks en pallettrucks worden gebruikt voor de horizontale verplaatsingen en voor het laden en lossen van de vrachtwagens.

Automatisch geleide trucks

‘In het hele logistieke proces maken we gebruik van handscanners en kunnen we alle voorraden goed tracken & tracen. Administratieve handelingen zijn hierdoor tot een minimum beperkt. Onlangs hebben we ons eigen  warehousemanagementsysteem via een interface gekoppeld met die van de klant, waardoor we nog sneller en efficiënter werken. We blijven voortdurend op zoek naar manieren om onze processen verder te verbeteren en zien kansen in automatisering, bijvoorbeeld met een automatisch geleide trucks die volledig worden aangestuurd vanuit het WMS. In de toekomst zullen we samen met Toyota de mogelijkheden op dit gebied zeker verder verkennen’, aldus Arjo Slotboom, logistiek manager bij Jonker & Schut

Jonker & Schut is een professionele logistieke dienstverlener in de voedingsmiddelenbranche, in het bijzonder de markt van verwerking van poedervormige zuivelgrondstoffen. Als totaalleverancier is Jonker & Schut een belangrijke schakel tussen leveranciers en afnemers van onder andere de zuivel-, ijs- en de chocolade-industrie.

Grootformaat rollen

‘Naast pallets slaan we ook veel grootformaat rollen verpakkingsmateriaal op. Om deze rollen te handlen, maken we gebruik van compacte elektrische vorkheftrucks voorzien van voorzetapparatuur met een rotator en ook met een tapijtdoorn. In samenwerking met Toyota en Bolzoni hebben we een speciale constructie met een dubbele doorn laten ontwikkelen. In plaats van één rol kunnen we nu tot drie rollen tegelijk oppakken en zo veel sneller werken’, aldus Slotboom.