In 2007 zijn de meeste scheepswerven samengevoegd tot één staatsholding, genaamd OSK. Tot de OSK holding behoren 39 werven voor de ontwikkeling en bouw van schepen, waaronder de bekende scheepswerven Baltijski Zavod en Severnaja Werf. Ook negen projectbureaus zijn in de holding opgenomen. Voor de modernisering van de Russische scheepsbouw is voor de periode 2012-2014 al 3,35 miljard euro gereserveerd. Het gaat om de bouw van diverse soorten schepen: ijsbrekers, gastankers, researchschepen, vissersboten en jachten.
Om de eigen vloot te kunnen moderniseren, werkt OSK samen met internationale bedrijven zoals het Finse Wärtsila. Behalve upgrading van bestaande werven, liggen er ook plannen voor de bouw van nieuwe werven. Gepland staat onder meer een nieuwe scheepswerf in Sint-Petersburg. In de regio Kaliningrad komt een nieuwe werf speciaal voor de bouw van vissersschepen en jachten. Zapadnaja Werf gaat hierin 191,6 miljoen euro investeren. De Vneschekonombank steunt het project financieel.
Tijdens het internationale forum Morskaja Industrija Rossi (Maritieme Industrie Rusland), dat plaatsvindt in Moskou van 23 tot 25 mei 2012, zijn alle belangrijke spelers uit de sector vertegenwoordigd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…