Categories: Actueel

Klant krijgt inzicht in levering van zijn staal

Sales director Erik Spikmans licht toe: ‘Eén van de grootste wensen van onze klanten was om inzicht te hebben in het moment van leveren. Ze moesten in het verleden vaak bellen, dat kost natuurlijk veel tijd. Ook voor onze verkopers, en voor de transportafdeling die de vraag meestal moest beantwoorden.’

Tot op de minuut

IT-collega Michiel van Montfort legt uit hoe het project werd aangepakt: ‘We hebben transportsoftware waar we onze vrachtwagens in plannen op het gebied van afstanden, rijtijden, snelheden, adressen, lostijden noem maar op. Een volledige planning, die tot op de minuut gaat.’


‘Die informatie vertalen we nu via ons ERP-systeem door naar de webportal, waar de klant alle informatie kan ophalen. Hij ziet wat er onderweg is, met een aankomstschatting met drie uur afwijking. Het blijft natuurlijk wel een geschatte levertijd, die door files en dergelijke verstoord kan worden.’ 

‘De geschatte aankomsttijden staan nu ook in de cockpit van de verkoper, dus als een klant toch nog belt dan kunnen we de vraag meteen beantwoorden. In een volgende fase willen we ook de mail, SMS en Whatsapp inzetten, en actuele veranderingen in de planning doorgeven. Maar dat laatste is natuurlijk een stuk moeilijker’, aldus Van Montfort.

planning

De eerste gebruikers zijn ook positief, zo blijkt uit een rondgang. Bart van Middendorp Metaal licht het toe: ‘Je kunt gewoon zien hoe laat je de bestelling binnenkrijgt, dat is erg gemakkelijk. Je weet dat het materiaal rond 13.00 komt, dus dan kunnen we daar in de planning rekening mee houden.
We hebben er heel veel baat bij. Je hoeft niet te wachten, niet te bellen. En het klopt altijd heel aardig. Dus voor ons is het een oplossing.’ 

www.mcb.eu/nl 

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

20 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago