De kraan is uitgevoerd met twee onafhankelijke Hitachi elektrische kettingtakels. Een stationaire 1 tons takel met hijssnelheden van 4,6 en 1,2 meter per minuut. De bediening van deze kraan is zo gemaakt dat leden van de KWVL zelfstandig hun boot uit het water kunnen hijsen met gebruik van hun ledenpas.
De 4 tons Hitachi hijsunit met elektrisch rijwerk hijst 2,8 en 0,7 meter per minuut kan zwaardere schepen transporteren. Door een sleutelschakelaar kan deze takel uitsluitend bediend worden door de havenmeester. De kraan heeft één gecombineerde bediening, is voorzien van verlichting en gespoten in een zodanige kleur dat deze in de plaatselijke omgeving opgenomen wordt.
De kraan is beveiligd tegen onbevoegd gebruik door middel van een extern geautomatiseerd systeem. Een speciale 4 tons hijsjuk werd meegeleverd voor multifunctioneel gebruik voor het hijsen van allerlei soorten schepen.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…