Laatste HeftruckHeld van 2010 bekend

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Een mooie afsluiting van 2010 voor Ronnie Feliciana; hij is door Gezond Transport, EVO en de Arbeidsinspectie verkozen tot HeftruckHeld van de maand december. Ronnie is fulltime heftruckchauffeur bij Autodistribution Nederland (ADN) in Oosterhout.

Ook in 2011 gaan de maandelijkse HeftruckHeld verkiezingen door en in oktober wordt de HeftruckHeld van het jaar verkozen. De verkiezingen maken deel uit van een gezamenlijke campagne die als doel heeft de veiligheid in magazijnen te verbeteren door het veiligheidsbewustzijn van magazijnmedewerkers die werken met heftrucks te vergroten.

De winnaar

Ronnie werkt in het hoofdmagazijn van ADN in Oosterhout. ‘Het is heel belangrijk je eigen werk goed te plannen. Ik zet alle pallets netjes naast elkaar, op de goede volgorde. Dan kunnen de uitpakkers direct aan de slag. Het gaat niet om de snelheid, maar om het goede ritme. Daar hoef je geen Arubaan voor te wezen’, licht Ronnie toe.

Met een grapje

Jan Weterings, warehouse manager, is blij met Ronnie in zijn ploeg: ‘Ronnie is secuur en hij werkt altijd veilig. Eigenlijk zie je nauwelijks dat hij er is; hij doet zijn werk stil en efficiënt. Als Ronnie klaar is met zijn shift, staan alle spullen op de afgesproken plaats en is de magazijnvloer schoon en netjes. Nergens lege pallets of verpakkingsmateriaal waar mensen over kunnen vallen. En Ronnie wijst anderen op onveilige situaties, vaak met een grapje.’

Verkiezing                                   

Om deel te nemen aan de competitie moeten heftruckchauffeurs voldoen aan een aantal criteria. Op de site heftruckhelden.nl staan al deze criteria vermeld. Een jury, bestaande uit vertegenwoordigers van de drie organisaties, kiest maandelijks een winnaar uit alle aanmeldingen die tot dan toe binnengekomen zijn. In oktober 2011 zal er door alle winnaars gestreden worden om de titel ‘HeftruckHeld van het jaar’.

De HeftruckHelden campagne is een initiatief van Gezond Transport, de Arbeidsinspectie en EVO en zal drie jaar duren. Die campagne is hard nodig om het aantal ongelukken dat jaarlijks plaatsvindt, gemiddeld zo’n 1.700, naar beneden te krijgen. Werkgevers, teamleiders en werknemers krijgen de komende jaren tools aangereikt om het bewustzijn van veilig werken met heftrucks te vergroten en hiermee de magazijnen veiliger te maken.