Stabilisatorstangen vormen een belangrijke bouwcomponent voor auto’s en vrachtwagens.
De markt dicteert steeds lichtere en rigidere stabilisatorstangen die steeds hogere torsiebelastingen aankunnen. Hiervoor heeft het hiervoor genoemde consortium de productiemethode doorontwikkeld tot een flexibel en productief machineconcept dat torsiestabilisatoren kan produceren met steeds dunnere buiswanden aan steeds hogere sterkteniveaus. Tegelijk is rekening gehouden met kortere ontwikkelingscycli en kleinere productiebatches.
Seriematig bewerken van stabilisatorstangen leidt hierdoor tot een stabiel product dat beduidend minder onderhevig is aan materiaalmoeheid. Ook niet-zichtbare lasnaden bij voorgeharde stalen pijpen kunnen dankzij de SND40 getraceerd worden, zoals deze video duidelijk maakt.
Het verbinden, interlinken en automatiseren van de verschillende modules van dit productiesysteem laat duidelijk een verhoging in productiviteit zien. Tegelijkertijd is deze toepassing een mooi voorbeeld van Industry 4.0 ‘networked manufacturing’.
TSB Bescom adviseert en levert oplossingen voor lasnaad- en dubbele plaatdetectie van Roland Electronic aan de metaalverwerkende industrie in België en Nederland
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…