Laspartners Multiweld neemt per 1 september 2017 Dijkstra Lastechniek over. Met de overname blijven alle medewerkers van Dijkstra Lastechniek behouden. Jurjen Dijkstra, naamgever van Dijkstra Lastechniek, zal in zijn nieuwe rol als area manager verantwoordelijk worden voor Laspartners Multiweld vestiging Peize en de activiteiten in het noorden van Nederland.
Dijkstra Lastechniek staat al jaren bekend als de partner voor lastechnische producten in het noorden van Nederland. Daarnaast hebben zij een grote expertise op het gebied van puntlastechniek, een tak van sport waar Laspartners Multiweld vooralsnog weinig vanaf weet. Naast puntlastechniek is Dijkstra Lastechniek ook een specialist op het gebied van gemechaniseerd lassen. Met de overname van Dijkstra Lastechniek verbreedt Laspartners Multiweld dus niet alleen haar geografische strategie, maar wordt er ook een extra specialisme aan de kernactiviteiten toegevoegd.
De overname van het Drentse bedrijf past in de groeistrategie van Laspartners Multiweld. Directeur Gert Eilander: ‘Deze overname is de volgende logische stap in onze strategische groeiplannen die moeten leiden naar een landelijke dekking (zie kaart). Mede hierdoor versterken we onze lokale dienstverlening en bouwen we onze positie in de markt uit. Met de overname beslaan we 8 vestigingen in Nederland, met op iedere vestiging een groot aantal deskundige medewerkers en adviseurs. Ook in geografisch opzicht kunnen klanten daarom op ons rekenen.’
Voor de huidige klanten van Dijkstra Lastechniek zal er in de praktijk weinig veranderen. Zij zullen blijven profiteren van hun vertrouwde gezicht, aanspreekpunt en expertise. Als extra toevoeging zullen zij door de overname tevens de voordelen ervaren van een breder assortiment en een uitbreiding in de dienstverlening.
‘Lassen is geweldig! We willen dat iedereen in Nederland dat zo ervaart, daarom zijn we blij met de stap die we met deze overname gemaakt hebben. We breiden onze kennis uit door de ervaring die onze nieuwe collega’s inbrengen. En we zijn door de nieuwe vestiging altijd dicht bij de klant. Een verbetering waar vele partijen van zullen profiteren’, aldus Gert Eilander.