Deze is verkrijgbaar voor een slag tot en met 2.000 mm. Daarbij is niet alleen het dragermateriaal van CFK gemaakt, maar de gehele rail. Daardoor is het systeem, bestaande uit een rail en een slede, tot wel 40 procent lichter dan een systeem met een aluminium rail, en zelfs 60 procent lichter dan een systeem met een stalen rail. Deze gewichtsbesparing kan de gebruiker veel geld besparen, met name in de luchtvaart- en automobielindustrie. Andere branches, waarbij hoge dynamische bewegingen een rol spelen, zoals de robotica, maken ook steeds meer gebruik van de gewichtsvoordelen van CKF-componenten. Aangezien Igus al meer dan tien jaar assen van koolstofmateriaal aanbiedt, heeft de kunststofexpert al veel testen uitgevoerd en ervaringen opgedaan.
INFO: Igus, www.igus.nl
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…