Met één druk op de knop kan deze cabine in minder dan 10 seconden omhoog worden gebracht tot een maximale hoogte van 5,5 meter. Vanuit deze hoge positie heeft de chauffeur een vrij zicht en kan hij, zoals gebruikelijk, voorwaarts rijden. Aangezien de chauffeur de lading niet in het oog kan houden wanneer hij achterwaarts rijdt, mag hij dit niet doen wanneer de lading aan de zijkanten uitsteekt. Met deze nieuwe hefbare cabine kunnen chauffeurs vermijden dat zij achterwaarts moeten rijden als het zicht op de rijrichting wordt geblokkeerd. Hierdoor worden zij er niet toe verleid om de vorken en lading boven oogniveau te tillen om er onderdoor te kunnen kijken en voorwaarts te rijden. Dankzij de hefbare cabine kunnen chauffeurs meer ergonomisch en efficiënter werken, aangezien voorwaarts rijden veel veiliger en sneller is. Vooral over langere afstanden. Deze hefbare cabine kan worden bediend via een afzonderlijke joystick, of via vier vooraf geprogrammeerde knoppen. Deze kunnen individueel worden geprogrammeerd tot een specifieke hoogte. De cabine gaat met 0,24m/sec omhoog en bereikt zijn maximale hoogte van 5,5 meter in minder dan 10 seconden.
INFO: MotracLinde, www.motraclinde.nl
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…