aan de typische vereisten van transporttoepassingen. Bovendien zijn ze makkelijk te
onderhouden. De indeling van deLogiDrive aandrijvingen maken een snellere keuze van de geschikte
aandrijving voor een bepaalde toepassing mogelijk, want de keuze wordt beperkt tot enkele mogelijkheden. IE4 synchrone motoren met een nominaal vermogen van 1,1 kW, 1,5 kW en 2,2 kW worden gecombineerd mettweetraps conische tandwielen voor snelheden van 0-565 rpm (maat 1) of 0-482 rpm (maat 2 en 3). De transmissie kan continu variëren tussen 1 en 500. De frequentieregelaars op de transportband bevinden zich vlakbij de motor en zorgen zo voor een optimale bereikbaarheid. Ze beschikken ook over een hoofdschakelaar waarmee ze losgekoppeld kunnen worden van de installatie en een richtingsschakelaar voor de plaatselijke instellingen. De LogiDrive systemen kunnen ingezet worden bij horizontale of hellende transportbanden. Ze integreren de veiligheidsfuncties STOen SS1 volgens DIN EN 61800-5-2 en DIN EN 60204-1. De motoren zijn voorzien van een hoog overbelastingsvermogen. Het systeem is volledig modulair: alle componenten kunnen afzonderlijk worden bediend. Dit vermindert de onderhouds- en reparatiekosten. Nord integreert alle gangbare veldbussystemen en Industrial Ethernet-interfacesdirect in de AC-vector aandrijving. De LogiDrive systemen staanwereldwijd garant voor betrouwbare prestaties en zijngeschikt voor 50 Hz en 60 Hz AC frequenties.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…