Uit de enquête komt, tegenstrijdig genoeg, ook naar voren dat niet minder organisaties hun activiteiten willen verplaatsen. Net als het jaar ervoor wil eenderde van de ondervraagde ondernemers de activiteiten verplaatsen naar opkomende markten. Vooral de machine- en apparatenbouw laat deze beweging sterk zien met zo’n 52 procent. Made in Holland is gehouden onder directieleden binnen de maakindustrie en heeft als doel om het inzicht in de actuele strategische en tactische ontwikkelingen binnen de productiebedrijven te vergroten. Aan het onderzoek werkten dit jaar 178 bedrijven mee.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…