De ijsafzetting die door het winterse weer op de trein ontstaat, moet regelmatig verwijderd worden. In de oorspronkelijke situatie werd dat gedaan door de trein in een verwarmde ruimte te rijden. Op die manier duurde het echter vijf kostbare uren voordat de trein weer kon rijden. Samen met haar Chinese distributiepartner ging Mark Climate Technology daarom op zoek naar een manier waarop dit sneller kon voor China Railways. Het ontdooien van de treinen gebeurt standaard in China om te voorkomen dat ze beschadigd raken of dat er loskomende ijsklompen voor ongevallen en storingen zorgen. Mark heeft hiervoor een veel snellere methode ontwikkeld. Door een rij Mark Föhn luchtverwarmers, die lucht van 60 graden onder hoge druk op de bevroren treinen blazen, worden deze razendsnel ontdooid. De levering bestond uit veertig stuks gasgestookte luchtverwarmers van het type Mark Föhn 270 met een luchtopbrengst van 0.000 m3/h en een nominaal vermogen van 280 kW. De beschikbare externe statische druk bedraagt 500 Pascal.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…