Material Xperience wordt georganiseerd door Materia en Architectenweb voor (interieur)architecten en de creatieve professional met als doel de nieuwste materialen en producten te introduceren. Exposanten staan voor de uitdaging om een nieuw materiaal of product te exposeren met een sterke toegevoegde waarde. Er zijn drie onderwerpen waar men in kan exposeren: prestatie, beleving en milieu.
Het materiaal presteert zelf iets bijzonders, door bijvoorbeeld energie op te wekken, afvalstoffen te verwerken of het oppervlak zelf te reinigen. De nieuwste generatie solartechniek, selfhealing materials, thermochrome inkten, interactieve stoffen, 3D printing in het groot worden hier geëxposeerd.
De beleving van een product is van essentieel belang voor het succes ervan. Voelt het lekker aan, ruikt het vertrouwd, kun je het met spannende avonturen associëren, geeft het een veilig gevoel, ervaar je het als comfortabel? Bedrijven exposeren materialen specifiek voor een merk gemaakt, materialen die bijzonder aanvoelen, die een geur hebben of extra associaties oproepen.
Duurzaamheid betekent gebruik maken van hernieuwbaar materiaal, afval, reststoffen, gerecycled materiaal of energiezuinig materiaal. De Materia tentoonstelling bevat textiel gemaakt van melk of kippenveren, kozijnen van bamboe, materialen van wol, plantenvezels, verduurzaamd hout of C2C gecertificeerd materiaal.
Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich vanaf nu inschrijven voor Material Xperience.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…