MCB kiest voor nieuwe uitstraling

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

MCB kiest een nieuwe uitstraling voor alle bedrijven binnen de groep. Hamel Metaal gaat verder als MCB Specials en Staalmarkt heet voortaan MCB Direct. MCB Nederland, België en Duitsland gaan verder als MCB. De naam Testas voor ons bedrijf in Wommelgem (België) blijft ongewijzigd.

Annette Schoone van MCB: ‘Twee jaar geleden zijn we gaan kijken naar een nieuwe huisstijl voor MCB, er was in het hele bedrijf behoefte aan verfrissing. Gedurende de eerste sessies ontdekten we dat de strategie en positionering nog niet helemaal waren uitgekristalliseerd, daarbij kwam nog de herpositionering van Staalmarkt en Hamel.’

Ringenlogo als familiewapen

‘Het doel van het project was om de kracht van het merk MCB te verbreden, gericht naar de toekomst. We wilden niet stilstaan. Onze slogan hadden we al gekozen: ‘Creating Progress’, en dat betekent dus dat je zelf ook moet blijven ontwikkelen. Toen werd het tijd om de andere concepten in een vaatje te gieten en de namen en slogans te bepalen, de kleuren en uitstraling. Uiteindelijk is de nieuwe huisstijl helemaal uitontwikkeld en zijn we de operationele zaken gaan regelen: briefpapier, facturen, nieuwe vrachtwagen-huiven noem maar op. Overal waar MCB op staat. We laten het ringenlogo bestaan, dat gaat als een soort familiewapen voor de hele groep gelden.’

Herkenbare vrachtauto’s

‘Omdat we bezig waren met nieuwe websites per bedrijf hebben we besloten ook meteen een groepssite te maken, waarop wordt uitgelegd wie we zijn als groep en waarom we veranderen. De huiven van de vrachtwagens worden gefaseerd vervangen, het is vrij kostbaar om dat in één keer te doen. Er gaan dus langzaamaan steeds meer vrachtwagens met het nieuwe logo rondrijden, MCB is nog herkenbaarder dan eerst zelfs. Voor de vrachtwagens van MCB Direct (voorheen Staalmarkt) vervangen we de huiven wel in één keer, omdat de hele bedrijfsnaam daar verandert.’

  

Klaar voor de toekomst

‘We blijven het bedrijf dat we zijn, maar met een nieuwe uitstraling die past bij de tijd en de nieuwe werkelijkheid. We zijn helemaal klaar voor de toekomst, en dat geldt voor alle bedrijven in de groep.’