Categories: Producten

Meer productiviteit en minder brandstofkosten

Zowel de LPG als de diesel motoren zijn onlangs vernieuwd, waardoor de productiviteit omhoog gaat en het brandstofverbruik aanzienlijk daalt. In de range van 1.6 tot 2.0 ton is de bestaande 2.0L LPG Mazda motor vervangen door een 2.0L PSI LPG motor. Deze lijn van industriële motoren van Power Solution International (PSI) draagt bij aan een hogere productiviteit tegen lagere operationele kosten. Tevens wordt in de 2.0 – 3.5 ton range de huidige Mazda LPG motor vervangen door de 2.4L PSI LPG motor met dezelfde voordelen. De industriële motoren van PSI zijn speciaal  doorontwikkeld voor uitstekende betrouwbaarheid, meer productiviteit, minder brandstofverbruik en stiller. Met de nieuwe motor neemt de productiviteit tot wel 8% toe ten opzichte van de het vorige model motor. Bijkomend, niet te onderschatten, voordeel is dat tevens het geluidsniveau fors afgenomen is. De PSI motor produceert slechts 73dB in de ECO-eLo modus.

Bij de diesel heftrucks in de range van 2.0 – 3.5 ton zijn de Yanmar 2.6L en de Yanmar 3.3L motoren vervangen door de zuinigere en productievere Kubota 2.4L motor. De Kubota motor voldoet hiermee ook aan de Stage IIIB voorschriften voor uitlaatemissies (richtlijn 97/68/EC). H4.0 – 5.5 Fortens

Eerder dit jaar is ook de LPG motor in de zwaardere Hyster Fortens range reeds vervangen door motoren die productiever en zuiniger zijn. Zo heeft de 6-cilinder GM4.3L LPG motor die gebruikt werd in 4.0 – 5.5 ton range plaatsgemaakt voor de substantieel zuinigere 4-cilinder Kubota 3.8L LPG motor die ook veel stiller is.

INFO: Heffiq bv, www.heffiq.nl

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

2 dagen ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

3 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

3 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

3 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

3 dagen ago