De arbeidsparticipatie van vrouwen neemt toe volgens de cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Zowel in zelfstandige werkvormen als in loondienst zien we steeds vaker vrouwen die het beleid bepalen. Desondanks blijft het aantal vrouwen in de media sterk achter bij hun mannelijke collega’s. Zo bleek twee jaar geleden uit een artikel van het NRC dat slechts één op de zes regelmatig verschijnende gasten bij tv-programma’s met een breed maatschappelijk belang een vrouw is. Om de zichtbaarheid in de media van ondernemende vrouwen te vergroten, hebben ANP Pers Support en de Leading Lady Club deze overeenkomst gesloten.
Deze samenwerking stelt de Leading Lady Club in staat persberichten van haar leden rechtstreeks op de nieuwspagina’s van het ANP te plaatsen. Journalisten, redacteuren en online nieuwsportals hebben daardoor een grotere keus uit zakelijke nieuwsbronnen. De berichtgeving in de media zal daardoor niet alleen qua onderwerpen gevarieerder worden, maar ook leiden tot een toename van het aantal vrouwen in het nieuws.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…