De Mekongdelta in Vietnam is één van de vijf internationale regio’s waar het Nederlandse ministerie van Verkeer en Waterstaat een intensieve relatie mee wil opbouwen. De kosten van het project bedragen rond de 100 miljoen euro.
Op dit moment zijn veel bruggen te laag en is de rivier niet geschikt voor de binnenvaart. Ben Reeskamp, directeur Havens en Waterwegen bij DHV: ‘Het project is een grote impuls voor de lokale economie. Er ontstaat een belangrijke verkeersader waar grotere schepen op kunnen varen en waardoor de handel opbloeit. Vanuit onze ervaring in Nederland weten we dat binnenvaart ook een duurzaam alternatief is voor transport over de weg.’
Na afronding van het project kan de rivier konvooien aan van binnenvaartschepen tot 600 ton. DHV werkt in het project samen met twee lokale onderaannemers. Een daarvan concentreert zich op de bruggen, waarvan twee enkele honderden meters lang zijn. De tweede onderaannemer richt zich op het uitbaggeren van de rivier.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…