Metaalbedrijf Tosec ontwikkelt stevig en lichter koppelponton.

‘De zijkanten van dit ponton zijn gezet en te vergelijken met een damwandprofiel. Dit geeft het ponton veel meer stevigheid en bovendien is er veel minder laswerk nodig bij het binnenwerk van het ponton’, legt Egbert Meester van Tosec uit. ‘Binnenin het ponton hoeven we niet meer zoveel ijzeren ribben te plaatsen. Dit betekent ook dat deze pontons lichter zijn geworden.’ Er was veel belangstelling voor deze nieuwe ontwikkeling.’

Wilie Wortel

De geestelijke vader is Tosec-engineer Jan Boom. We noemen hem ook wel de Willie Wortel binnen ons bedrijf.

 

Rolf Elling

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

2 dagen ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

3 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

3 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

3 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

3 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

3 dagen ago