Metaaljournaal breekt lans voor zichtbaar maken van techniek

Foto van: De redactie
Geplaatst door De redactie

Hoe kunnen jongeren zich een realistisch beeld vormen van de metaalbewerking, als de bedrijvigheid zich voornamelijk afspeelt in anonieme bedrijfspanden op afgelegen industrieterreinen? Het nieuwe Metaaljournaal, editie najaar draagt oplossingen aan om het imago van de techniek te versterken.

Er was een tijd dat technische bedrijven vanzelfsprekend onderdeel uitmaakten van het leven in dorpen en steden. Smederijen, timmerwerkplaatsen, autogarages, sloperijen, je vond ze gewoon om de hoek. Zoals dat nog steeds het geval is bij Smederij Meister en Zonen in Amsterdam. Bert Meister vertelt erover in het volgende filmpje dat op de webiste staat van OOM.



Tegenwoordig lijkt techniek te zijn verdwenen uit ons blikveld. Vanwege uitdijende werkzaamheden en steeds strengere milieuregels zijn veel technische bedrijven verhuisd naar anonieme bedrijventerreinen aan de rand van de stad. Met als gevolg dat de afstand tussen bedrijven en potentiële nieuwe vakkrachten letterlijk veel groter is geworden.
Hoe is techniek op een nieuwe manier zichtbaar te maken en het imago ervan onder jongeren te versterken? Lees er alles over in het nieuwe Metaaljournaal, dat een dezer dagen op de mat valt.

OOM