In zijn nieuwste vlog roept Metaalunie voorzitter Fried Kaanen Metaalunieleden op tot het delen van voorbeelden van creatieve en inventieve manieren die mkb-metaalbedrijven hebben getroffen om, ondanks de coronacrisis en met het in acht nemen van de RIVM-richtlijnen, door te kunnen werken als de coronacrisis afvlakt.
Kaanen roemt in zijn videoboodschap de veerkracht en flexibiliteit van de mkb-metaalbedrijven. Hij zegt al diverse voorbeelden te zien van ondernemers die al aan het voorsorteren zijn op het stapsgewijs aan het werk gaan na de coronacrisis. Volgens Kaanen zal er in eerste instantie sprake zijn van een zogeheten ‘1,5 meter economie’ en dat vraagt een andere manier van werken. Bedrijven die hier al ervaring mee hebben, kunnen deze ervaringen delen door een video hiervan te sturen aan info@metaalunie.nl.
Afhankelijk van de opbrengst kijkt Metaalunie hoe deze initiatieven gedeeld kunnen worden met andere Metaalunieleden. Volgens Kaanen heeft Nederland juist dit soort creativiteit en inventiviteit hard nodig om uit deze coronacrisis te geraken.