Stap voor stap wordt de ondernemer op weg geholpen met de concrete invulling van een dienstenconcept, dat niet alleen aansluit bij de behoeften van de klant, maar waarmee de ondernemer bovendien geld kan verdienen. Directeur Ruud van Enter van arbeidsmobiliteitbureau Enter@work, zag in de groeiende vergrijzing een kans om een nieuwe dienst te lanceren. ‘Je verwacht van een model een concurrentieanalyse en een overzicht van kansrijke segmenten. Verrassend was dat één van de adviezen was om samenwerkingsverbanden aan te gaan met andere bedrijven op de terreinen waar wij zelf de benodigde expertise missen.’
Het aanbieden van (nieuwe) diensten kan voor ondernemers leiden tot een intensievere relatie met hun klant, een hogere omzet en een beter rendement. Ondernemers worstelen echter vaak nog met een veelheid aan vragen ten aanzien van diensteninnovatie. Met de logische stappen van het Diensteninnovatie-model kan een ondernemer nieuwe kansen op dit gebied ontdekken en deze sneller, eerder en beter verzilveren. Jan-Willem Lut, directeur van Sercom Regeltechniek uit Lisse: ‘Deze stappen hebben mij gestimuleerd om met mijn eindgebruikers te gaan praten en met hen te sparren. Ik kreeg concrete hulpmiddelen om klantgesprekken te voeren, praktische ‘tips & tricks’. Als je diensteninnovatie serieus aanpakt, merk je dat je eigen klant een enorm krachtige inspiratiebron is voor de innovatie van je diensten.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…