Om deze groei bij te houden heeft men bij Bavaria nauwkeurig onderzocht welke truck voor deze bliklijnen het meest geschikt is. Eisen daarbij waren: de werksnelheid moet voldoende zijn om de grote hoeveelheid blikjes bij te kunnen houden en gezien het gewicht van sommige lasten – in combinatie met de dubbele vorkversteller – moet de capaciteit 3,0 ton worden. Echter: de bestaande ruimte liet geen grotere draaicirkel toe. Ook moest het zicht op de vorken verbeterd worden om een hogere werksnelheid te kunnen behalen. Daarnaast diende ook de inzettijd op een batterijlading optimaal zijn.
Clarklift Nederland is de ‘prefered supplier’ van alle trucks bij Bavaria. Naast de eigen merken zoals Clark en Heli worden ook andere fabricaten geleverd, als dit voor Bavaria een betere oplossing is. Deze andere merken trucks dienen wel onderhouden te kunnen worden door de zusterorganisatie Totalservice Nederland.
Diverse truckfabricaten zijn getest en de keuze is uiteindelijk gevallen op de nieuwe Clark Genex 30; vanwege de hoge werksnelheid, de grote batterijcapaciteit, het goede zicht in de nieuwe cabine en door de mast. Door de speciale stuuras van deze Clark Genex 30 is de draaistraal nauwelijks groter dan vorige trucks met een capaciteit van 2 ton. De chauffeurs hebben een belangrijke stem gehad in de keuze en zijn dan ook zeer tevreden met de nieuwe Clark.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…