Vanuit de drie invalshoeken product, markt en marketing wordt new business concreet uitgewerkt. Onder de invalshoek ‘product’ wordt aandacht besteed aan de kansen voor het mkb-metaal van productieautomatisering. Steeds meer activiteiten in het productieproces kunnen worden geautomatiseerd of gerobotiseerd. Deze ontwikkelingen gaan grote invloed hebben op bedrijven in de metaalbewerking, zowel in de toelevering als in de productie. Metaalunie gaat daarom een programma starten om de leden goed te informeren over de gevolgen van de ontwikkelingen. Onder de werktitel ‘Toeleveren 2.0′ wordt ingegaan op de veranderende positie van de plaatverwerkende- en verspanende bedrijven. Daarnaast worden er in verschillende marktsegmenten matchmaking events georganiseerd.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…