De herontwikkeling van het stationsgebied Geldermalsen was voor Prorail en de gemeente Geldermalsen de aanleiding om dit project uit te voeren. Met name omdat het station voor reizigers slecht bereikbaar is en voor minder valide mensen geheel onbereikbaar is.
Moors Constructie en machinebouw verzorgde de engineering, productie en montage van de traverse (loopbrug) met een lengte van 50 m en breedte van 3,5 m, een traverse met een lengte van 30 m en breedte van 4,5 m, drie liftgebouwen, drie trapconstructies en complete ondersteuningen van het geheel.
De 50 meter lange traverse is op 8 juli met hulp van speciaal transport in één deel vervoerd. In verband met de afmetingen werd dit transport in de avond en nacht uitgevoerd. De andere delen werden op het moment van montage aangevoerd. In de nacht van 16 op 17 juli wordt de lange traverse op zijn plaats gehesen. Door het grote gewicht en lengte werd hiervoor een van de grootste mobiele kranen van Nederland ingezet.
Voor de montage van alle onderdelen is het spoor vanaf 16 tot en met 21 juli tijdelijk buiten dienst. Dit is nodig aangezien de hijswerkzaamheden over het spoor moest gebeuren. Op vrijdag 16 juli om 24.00 uur haalt Prorail het spoor eruit en op woensdag 21 juli om 24.00 uur gaat het spoor weer open. In die periode wordt er 24 uur per dag doorgewerkt om alles op tijd klaar te krijgen.
Moors Constructie en Machinebouw Bergharen
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…