MYbusinessmedia breidt diensten voor zoekmachines fors uit

Behalve op de traditionele advertentiemogelijkheden richt MYbusinessmedia – als eerste speler in de markt voor crossmediaal uitgeven – zich steeds meer op de online vindbaarheid van haar adverteerders. Na een quick scan volgt een advies welke instrumenten worden ingezet om door de juiste doelgroepen gevonden te worden. ‘Zeker in het mkb is hier veel behoefte aan’, weet Van Sluijs.

Voor ons is de nu aangekondigde vervolgstap van online marketingdiensten en adviezen dan ook logisch. We spelen hiermee in op de vraag van deze groep adverteerders.’ 

In de groei

Met 32 marktleidende titels (waaronder Vraag en Aanbod) en 37 websites is MYbusinessmedia de vierde vakbladuitgeverij van Nederland. In de afgelopen jaren is de markt voor online marketingdiensten als één van de weinige mediasectoren stevig blijven groeien. Op deze marktontwikkeling heeft MYbusinessmedia tijdig ingespeeld. Haar dienstverlening voor adverteerders werd verbreed, volgens het reeds bestaande motto ‘Online First’. ‘Door onze marktleidende websites goed vindbaar te maken in Google is de afgelopen jaren het aantal bezoekers en de inkomsten uit online advertenties flink gestegen. Inmiddels zijn onze websites een autoriteit in hun branches. De redactionele content en expertise hebben we vertaald naar geoptimaliseerde bedrijfsuitingen, bijvoorbeeld ‘mini-sites’, voor adverteerders. Nu is het tijd voor de volgende stap: internetadvies en marketingdiensten voor zoekmachines’, aldus Van Sluijs.

A-merken

MYbusinessmedia combineert branchekennis met internetkennis. Het portfolio bevat uitsluitend A-merken, waardoor het bedrijf inzicht heeft in zowel gespecialiseerde markten als de mogelijkheden van internet. Door binnen de juiste omgeving ook de juiste, specifieke content te bieden, ontstaat een  combinatie die de adverteerder meer kwalitatieve bezoekers oplevert en meer contacten op zijn website. MYbusinessmedia zet zich hiermee op de kaart als een modern uitgeefbedrijf, dat branchekennis, content en advies slim combineert. Van Sluijs tot slot: “Na een eerste adviesgesprek, op basis van een quick-scan van zijn site, bepalen we in overleg met de klant welke dienstverlening het beste aansluit. Diensten als geoptimaliseerde webpagina’s, zogenaamde landing pages, en het beheer van Google AdWords-campagnes maken het voor de adverteerder, die wellicht nog niet bekend is met internetmarketing, gemakkelijk om in te stappen. Bovendien bieden we advies en ondersteuning om de website van de klant beter vindbaar te maken in zoekmachines.’

De redactie

Recent Posts

Wereldwijde dichtheid fabrieksrobots verdubbeld

Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…

18 uur ago

Arbeidsmarkt iets minder krap in derde kwartaal

Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…

2 dagen ago

Koninklijke Marine 3D-print reserveonderdelen (video)

De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…

2 dagen ago

Column Joachim Driessen: Op staande voet

Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…

2 dagen ago

In zes stappen een cobot integreren

Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…

2 dagen ago

Huisbeurs in herhaling voor Jörg Machines

Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…

2 dagen ago