‘Hans Still zag al vroeg in dat het groeiende goederentransport behoefte heeft aan innovatieve logistieke concepten en een hoge mate van klantenservice’, stelt ondernemingsvoorzitter Bert-Jan Knoef. ‘Onder het vaandel van één sterk merk heeft hij deze filosofie steeds verder uitgebouwd.’ Al in de jaren veertig vormde Hans Still een mobiele servicevloot die inmiddels in Europa is uitgegroeid tot netwerk van 1.900 hoog gekwalificeerde servicemedewerkers. Ook zorgde hij voor een duidelijke herkenbaarheid van het merk Still.
Het eerste succes dankt Still aan de bouw van elektrische generatoren. De grote doorbraak is toe te schrijven aan de bouw van elektrisch aangedreven transportmiddelen. Deze namen vooral tijdens de periode van het Duitse ‘Wirtschaftswunder’ een belangrijke positie in binnen de alsmaar groeiende goederenstroom. Deze rol is onverminderd groot gebleven en niet meer weg te denken binnen de moderne intralogistiek. In de jaren daarna speelde Still al vroeg in op de aanvullende eisen die de markt stelde en voldeed al in de jaren zeventig aan de strenge milieu- en emissie-eisen van de California Test. Begin jaren tachtig bracht Still met de eerste heftruck met hybride aandrijving en regelrechte wereldprimeur. Hetzelfde geldt voor de zeer futuristische RXX heftruck die bij de millenniumwissel als innovatiedrager werd geïntroduceerd. Deze truck en alle erin verwerkte ideeën vormen de basis van alle ontwikkelingen binnen de huidige Still truckfamilie.
Inmiddels is Still ook het pad ingeslagen van de onontbeerlijke logistieke software, klantspecifieke advisering en allesomvattende systeemoplossingen. ‘Still stuurt complete truckvloten aan en optimaliseert alle activiteiten in het magazijn’, zo vat Knoef het aanbod samen. ‘Hierbij blijft de mens voor onze onderneming altijd centraal staan. Zowel intern als in onze benadering naar de markt. Een merk kan immers alleen zo sterk zijn als de mensen die het uitdragen.’
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…