‘Strategie loont’, aldus Nevat-directeur Theo Koster op het Nationaal T&U Congres. ‘Uit de Nevat Benchmark blijkt dat bedrijven met een sterke overtuigingskracht betere marges weten te behalen dan zij die geen duidelijke strategie hanteren.’ Hij kondigde de geboorte van een nieuw intitiatief aan: Nevat Counseling.
Inmiddels hebben 150 van de 250 Nevat-leden zich onderworpen aan de benchmark, zodat steeds betere cijfers in beeld kunnen worden gebracht. Volgens Koster zijn er diverse ‘kampioenen’ in dit bestand te vinden; bedrijven ook waarvan sommige vertegenwoordigers graag hun ondernemersvisie willen delen met anderen. ‘Als Nevat kunnen we bedrijven analyseren, maar niet adviseren. Maar deze ondernemers, deze kampioenen, kunnen dat wel.’
Zodoende werd Nevat Counseling in het leven geroepen; een netwerk van ondernemers voor ondernemers. ‘De focus van deze ‘kampioenen’ is natuurlijk wel gericht op bedrijfskundige onderwerpen. Het is niet procesgericht.’ Koster wist bovendien te melden dat het niet uitsluitend om ‘senioren gaat, maar ook om jonge Goden’; stuk voor stuk lidbedrijven die de Nevat benchmark al hebben doorlopen en hebben bewezen dat ze strategisch ondernemen.’
Download onze T&U Special (12 pagina’s)
Nevat T&U congres 2008.pdf |