‘Het gaat dan wel om de grotere afmetingen waarbij je moet denken aan lengtes tot maximaal tien meter en een diameter tot 1.000 mm’, vertelt de kersverse directeur Ronald Migchelbrink.
‘Verder willen we onze klanten toegevoegde waarde bieden door bijvoorbeeld ook de stangen de desgewenste bewerking in de vorm van chroom/nikkel, lasercladden of keramiek coating mee te geven. Dit levert de opdrachtgevers enorme voordelen op vooral binnen het logistieke. De transportkosten zullen in elk geval een stuk lager uitvallen.’ Magnaparts is begin dit jaar opgestart om per 1 april daadwerkelijk te starten. Het pand is gelegen naast het bedrijf Plating Solutions, een bedrijf dat cilinderstangen van diverse stangbekledingen voorziet. ‘Met Plating Solutions hebben we een partnership gesloten. Dit houdt in dat we elkaar werk aanbieden. En hiermee de klanten dus voordeel kunnen bieden. Als we een opdracht voor een zuigerstang ontvangen, kunnen we direct afspraken maken over de wijze waarop de stangbekleding moet plaatsvinden.’
‘En dit kom je in de huidige markt nog niet zoveel tegen. Bedrijven moeten vaak de stangen naar andere locaties laten vervoeren voor de afwerking. En hiermee proberen we de klanten een financieel voordeel aan te bieden.’ Dit kan in de visie van Migchelbrink nog verder worden doorgetrokken. ‘Waarom kunnen we ook niet de aanpalende producten voor de hydraulische cilinder meenemen in het pakket van werkzaamheden.’
‘Hiermee biedt je de klanten nog meer voordeel. Ze hebben bepaalde projecten in één hand, hebben te maken met één aanspreekpunt en ontvangen uiteindelijk één factuur. Of dit op korte termijn gaat gebeuren, is lastig te voorspellen. We zien wel dat grote cilinderproducenten zich meer en meer richten op design en assemblage. Het werk dat hier tussen zit, wordt vaker uitbesteed. Dat is overigens ook één van de redenen om met dit bedrijf te starten.’
Magnaparts produceert dus de grotere machineonderdelen voor diverse industrieën als de offshore, baggerindustrie en zware machines. Het grootste probleem voor Migchelbrink was het vinden van goed gekwalificeerd personeel. ‘Dit kostte het meest tijd. Het bewerken van grote, zware en lange producten, die dus kapitaalintensief zijn, is niet voor iedere draaier/frezer weggelegd. Echt, we hebben sollicitanten gehad, die toen ze de machine en de onderdelen zagen, zich wel moesten bedenken of ze dit werk wel aan zouden kunnen. Uiteindelijk hebben we drie vakkrachten gevonden. En zij weten waar ze mee werken. Ze zijn gedreven en hebben de nodige ervaring. Absoluut een voorwaarde voor dit specialistische werk.’
De investeringen in het machinepark, haalde het bedrijf uit de tweedehandsmarkt. ‘We hebben de beschikking over een Geminis GE 1.200 DC die stangen/assen tot tien meter aan kan, een Wohlenberg M1.000 met negen meter tussen de centers en een Est Ticino 420 (zes meter). Op de twee grotere machines met een vermogen van 37 kW, kunnen twee beitels tegelijkertijd worden ingezet. Dit levert vooral tijdwinst op. Voor freesbewerkingen hebben we een Mecof CS105 CNC bedfreesbank.´
Ronald Migchelbrink: ‘Aanbieden van totaalpakket moet zorgen voor kostenverlaging bij de klant.’
Een hulpstuk (spinnenkop) dat over een as wordt geschoven en nodig is voor verdere bewerkingen van de as.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…