Deze investering van 9,2 miljoen euro van het Havenbedrijf Gent in samenwerking met ArcelorMittal Gent getuigt van een wederzijds vertrouwen in een lange en duurzame toekomst. Bovendien draagt dit bij tot duurzamer transport over het water en een vermindering van de CO2-uitstoot.
De nieuwe 220 meter lange kademuur aan het Kanaal Gent-Terneuzen wordt gebouwd ten zuiden van de huidige kademuur. Een deel dient voor de aanvoer van schroot dat gebruikt wordt bij de productie van staal. Een ander deel wordt gebruikt voor de afvoer van hoogoven- en staalslakken per binnen- en zeeschip. Hoogovenslak wordt voor de productie van cement aangewend. Staalslak wordt gebruikt voor waterbouwkundige werken of voor de duurzame verharding van parkeerterreinen, wegen, paden en opritten.
Het werk voor de nieuwe schroot- en slakkenkade start in het najaar van 2015 en worden tegen eind 2016 afgerond. Hierdoor kan het eerste schip er eind 2016 afmeren.
Naar aanleiding van de voorgelegde plannen op Prinsjesdag stelt FME dat het verstandig is dat…
Arbeidsmarktkrapte speelt een hoofdrol in de plannen die het kabinet tijdens Prinsjesdag 2024 heeft gepresenteerd.…
Tijdens Prinsjesdag werden de nodige plannen van het nieuwe kabinet bekend, waaronder verschillende wetswijzigingen. Een…
Stichting Cyber Weerbaarheidscentrum Brainport (CWB) start met een online spreekuur. Deze is bedoeld voor ondernemers…
MYBusinessmedia heeft een digitale pocketguide voor de Wots samengesteld. De gratis gids biedt een handig…
'Koninklijke Metaalunie is blij met veel aandachtspunten van het kabinet, zoals het inzetten op een…