Deze investering van 9,2 miljoen euro van het Havenbedrijf Gent in samenwerking met ArcelorMittal Gent getuigt van een wederzijds vertrouwen in een lange en duurzame toekomst. Bovendien draagt dit bij tot duurzamer transport over het water en een vermindering van de CO2-uitstoot.
De nieuwe 220 meter lange kademuur aan het Kanaal Gent-Terneuzen wordt gebouwd ten zuiden van de huidige kademuur. Een deel dient voor de aanvoer van schroot dat gebruikt wordt bij de productie van staal. Een ander deel wordt gebruikt voor de afvoer van hoogoven- en staalslakken per binnen- en zeeschip. Hoogovenslak wordt voor de productie van cement aangewend. Staalslak wordt gebruikt voor waterbouwkundige werken of voor de duurzame verharding van parkeerterreinen, wegen, paden en opritten.
Het werk voor de nieuwe schroot- en slakkenkade start in het najaar van 2015 en worden tegen eind 2016 afgerond. Hierdoor kan het eerste schip er eind 2016 afmeren.
Het gebruik van robots in fabrieken over de hele wereld blijft in hoog tempo doorgaan:…
Het aantal vacatures nam in het derde kwartaal af met vijfduizend en het aantal werklozen…
De Koninklijke Marine staat voor de uitdaging om zijn vloot te onderhouden, waar die zich…
Soms sta je raar te kijken. Op een gewone dinsdagochtend zei mijn secretaresse dat ze…
Uit onderzoek van Reichelt Elektronik blijkt dat ruim 45 procent van de bedrijven van plan is binnen…
Jörg Machines, fabrikant van plaatbewerkingsmachines, opent in februari 2025 opnieuw haar deuren voor een exclusieve…