Onder het motto ‘Haal het beste uit de bouw’ presenteert BouwLokalen begin 2009 een nieuwe serie bijeenkomsten. Opdrachtgevers en opdrachtnemers in de bouw krijgen concrete voorbeelden gepresenteerd van innovatief aanbesteden en nieuwe samenwerkingsvormen.
Opdrachtgevers krijgen het advies om hun wensen in een vroege fase kenbaar te maken. Het tijdig betrekken van opdrachtnemers bij de uitwerking van ontwerpen schept ruimte voor duurzaamheid en innovatie. De bouw kan zo volgens de organisatoren van BouwLokalen ‘sterker inspelen op de behoefte van de klant en samen met collega’s werken aan een beter proces en beter product. Als de opdrachtgever de oplossing niet dicteert, kan de bouw de klant in veel gevallen extra toegevoegde waarde bieden’.
Bouwers zullen pro-actiever de markt op gaan, meedenken met de klant, met eigen initiatieven en klantgerichte concepten komen. Aannemers worden ondernemers. Opdrachtgevers openen de deuren voor ideeën vanuit de markt. Ze sluiten het aanbieden van duurzamere en meer innovatieve oplossingen niet langer uit, zo denkt het team van BouwLokalen.
In ongeveer anderhalf uur praten deskundigen de deelnemers bij, met veel voorbeelden uit de praktijk. De bijeenkomsten vinden plaats door heel het land en zijn gratis toegankelijk. Opgeven kan via de website van BouwLokalen.